18/7

Juli bjuder på dubbeljobb, för lite sömn och film-häng med vänner!
Vädret är inte det bästa och arbetet tar nästintill upp mer tid än dagen sträcker sig på så njuter jag.
Det är någt visst med att gå hem kvart i åtta på morgonen. När alla semestermänniskor fortfarande ligger och sover och luften är sval och luktar som den bara kan göra på sommaren.
Att likaväl komma hem på eftermiddagarna, när jag inte jobbar dubbelt, och göra mat med vännerna och prata om livet. Hur mycket man njuter, har att se fram emot, problem. Allt som är framtid!

På något vis kommer framtiden alltid upp. Nära vänner börjar gå ut skolan, börjar fundera på vad dem ska göra. Vissa har planer färdiga andra inte. Vissa har jobb-panik andra njuter av långa sovmorgnar utan måsten.
Det gör att många idéer träder fram ur tviveln och hoppfullheten om framtiden. Det är så mycket vi vill göra.
Så mcket pengar att tjäna, så många platser vi vill se!

Jag kommer mer och mer fram till vad som pasar mig. Jag börjar lära känna en annan Linnea. En som funderar, ser över och känner efter om en plats i framtiden. Det är inte långt kvar - det är ett år av skolarbeten, av stress och press och av längtan.

Men friheten kommer sen. Friheten att göra vad jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0