3/6

Fan vad sårbar man kan vara.
Känslig. Orolig.

Så svårt att sätta ord på känslor man vet inte är riktiga.
Vissa dagar är sånna.
Svåra att ta sig igenom. Osäkerhet. En känsla av att inte räcka till.

Samtidigt vet man att det inte alls stämmer.
Att allt man intalar sig är verklighet.
Många jag känner är bra på att hitta på senarion i huvudet som inte stämmer.
Vi början tro på vår påhittade sanning.
Idag är en sån dag.

Ett framsteg är att jag iallafall kan skilja på det och den riktiga sanningen.

Det är så mycket enklare att ta avstånd.
Ta allting oseriöst för att skydda hjärtat och hjärnan.
För tar man aldrig saker seriöst, blir man inte sårad och blir man inte sårad har man alltid kul.

Sedan att livet inte går framåt om man inte tillåter sig själv att må dåligt, hör inte till saken till.
Inte jsut nu.

Jag vet också.
Att om man inte släpper spärrar får man ingenting.
Man kan inte kämpa när man har tankar som säger motsatsen.

Jag talar ofta om frihet.
Jag vill ha frihet. Vill känna frihet.
Men samtidigt kan man inte vara fri när man bygger upp murar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0